خواص قارچ ها

+5 خاصیت ویژه گانودرما برای بیماری های قلبی عروقی

گانودرما برای بیماری های قلبی عروقی

بیماری‌های قلبی عروقی (CVDs) ناشی از اختلالات قلب و عروق خونی هستند و شامل بیماری‌های عروق کرونر قلب، بیماری‌های عروق مغزی، بیماری‌های روماتیسمی قلبی و سایر شرایط می‌شوند.

بیماری های قلبی- عروقی یکی از مهم ترین علل مرگ و میر در سراسر جهان است که هر ساله جان 17.9 میلیون نفر را می گیرد.

در این مقاله تاثیر گانودرما بر بیماری های قلبی عروقی را شرح خواهیم داد.

 خواص گانودرما برای بیماری های قلبی عروقی

خواص گانودرما منحصر به فرد است و کل سیستم قلبی عروقی را تقویت می کند. البته قلب به عنوان ارگان مرکزی گردش خون، به کمک گانودرما از اکسیژن بالاتری در خون بهره می برد. علاوه بر این، مواد موجود در قارچ گانودرما از تجمع چربی و تجمع پلاکتی در خون جلوگیری می کند. این امر خطر انسداد رگ های خونی را کاهش می دهد. این اثرات با یک اثر پاکسازی خون تکمیل می شود. قارچ دارویی گانودرما گردش خون را در کل ارگانیسم بهبود می بخشد. با تصلب شرایین مقابله می کند و فشار خون متعادل را تضمین می کند. همچنین این تجربه بین خریداران قارچ گانودرمای برند ماشلند وجود دارد که مصرف منظم گانودرما تپش قلب را کاهش می دهد.

بله تحقیقات متعددی تأثیر گانودرما روی بیماری‌های قلبی عروقی را بررسی کرده اند. این تحقیقات تأثیر این قارچ را بر برخی از نشانگرهای متابولیک، مانند لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL)، کلسترول تام (TC)، فشار خون و آسیب اکسیداتیو نشان داده است.

قارچ گانودرما به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. برخی از مطالعات نشان دادند که گانودرما از آسیب قلبی در انواع مدل های بیماری جلوگیری می کند. مانند دیابت ناشی از استرپتوزوتوسین (STZ)، دیابت ناشی از رژیم غذایی پرچرب، هیپرتروفی میوکارد ناشی از ایزوپرنالین (ISO)، هیپرتروفی حاد ناشی از اتانول. مدل‌های سمیت قلب و انقباض آئورت عرضی (TAC).

تحقیقات همچنین مشخص نموده که مصرف گانودرما لوسیدوم به مدت دو ماه تاثیر قابل ملاحظه ای بر سیستم قلبی – عروقی بدن دارد. از جمله کاهش کلسترول، فشار خون و تری گلیسیرید.

گانودرما و فشار خون

اثر گانودرما بر فشار خون بالا

مطالعات علمی نشان داده است که گانودرما به کاهش فشار خون کمک می کند. ترکیبات ارزشمندی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، عناصر کمیاب، فیبر، اسیدهای آمینه ضروری و مواد ثانویه اثر تنظیم کنندگی بر فشار خون بالا دارند.گانودرما فشار خون بالا را کاهش می دهد، همچنین می تواند علائم فشار خون بالا مانند سردرد یا خستگی را نیز تسکین دهند. بیشتر بدانید: تاثیر گانودرما روی فشار خون

اثر گانودرما بر آترواسکلروز

آترواسکلروز یک بیماری مزمن شریانی و عامل اصلی مرگ و میر عروقی است. نتایج نشان می دهد که گانودرما به طور بالقوه آترواسکلروز را بهبود بخشد. در واقع گانودرما از طریق بهبود تولید بیش از حد NO با واسطه iNOS (ژن نيتريك اكسيد سنتاز) در ماکروفاژها، اثر درمانی در برابر آترواسکلروز موثر است. همچنین گانودرما ممکن است اثرات خفیف TC و HDL پایین تر داشته باشد و به طور بالقوه آترواسکلروز را بهبود بخشد. بیشتر بدانید: تاثیر گانودرما روی آسترواسکلروز

گانودرما و کلسترول

گانودرما و کاهش سطح چربی خون

یکی دیگر از مواد جالب در قارچ گانودرما کیتین است. کیتین اثر محرک و تمرینی بر روی سیستم ایمنی بدن ما دارد تا بتوانیم با بیماری ها بهتر مبارزه کنیم. در عین حال، کیتین جذب چربی در روده را کاهش می دهد. کیتین همچنین میزان کلسترول جذب شده از طریق روده را کاهش می دهد این عملکرد به کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

توصیه های تغذیه ای و عادات صحیح در کنار مصرف گانودرما 

برای مشاهده حداکثر اثر بخشی گانودرما برای بیماری های قلبی – عروقی لازم است عادات غذایی سالم داشته باشید:

  • از فرآورده های گوشتی به ویژه گوشت قرمز و فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس و همچنین چربی های حیوانی خودداری کنید.
  • مصرف ماهی، انواع مختلف آن را در اولویت قرار دهید
  • از مصرف روغن های تصفیه شده و چربی های اشباع شده خودداری کنید. از غذاهای سرخ شده، روغن های گیاهی تصفیه شده مانند روغن آفتابگردان، مارگارین، کره خودداری کنید.
  • از مصرف  شیرینی ها، دسرها، فست فودها، محصولات صنعتی فرآوری شده مانند نوشابه، کلوچه خودداری کنید. آن را با شیرین کننده های طبیعی مانند خرما، عسل و شیره انگور جایگزین کنید.
  • برای طبخ و مزه دار کردن غذاهای خود، همیشه از روغن زیتون بکر استفاده کنید.
  • مصرف روزانه سبزیجات خود را افزایش دهید.
  • الکل ننوشید
  • در حالت نشسته غذا بخورید، هنگام راه رفتن، تماشای تلویزیون یا انجام هر فعالیت دیگری از خوردن غذا خودداری کنید.
  • فعالیت بدنی خود را افزایش دهید: پیاده روی، دویدن، شنا، ایروبیک. بهترین کار این است که فعالیت ورزشی را به یک فعالیت روزانه تبدیل کنید.
  • مصرف گانودرما همراه ویتامین C جذب مواد موثره را افزایش می دهد.

برای تهیه گانودرما برای بیماری های قلبی – عروقی با ما در ارتباط باشید. استفاده از این مقاله فقط برای مقاصد غیرتجاری و با لینک به ماشلند بلامانع است.

منابع : www.ncbi.nlm.nih.gov

www.researchgate.net/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *