خواص قارچ ها

تاثیر گانودرما بر فشار خون در مقایسه با داروهای شیمیایی

تاثیر گانودرما روی فشار خون

فشارخون

فشار خون بالا عامل اصلی خطر بیماری های قلبی عروقی (CVD) و مرگ و میر در سراسر جهان است. دستورالعمل های پزشکی فشار خون بالاتر از 130 روی 80 میلی متر جیوه را به عنوان فشار خون بالا تعریف می کند. افزایش مقاومت عروقی سیستمیک، افزایش یافت سفتی عروق و افزایش واکنش عروقی به محرک ها از عوامل کلیدی پاتوفیزیولوژی فشار خون هستند.

تاثیر گانودرما روی فشار خون

تاثیر داروهای شیمیایی برای فشارخون

داروهایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از آنتاگونیست های گیرنده α1-آدرنرژیک، آنتاگونیست های کانال کلسیم (CCAs)، مهارکننده های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین (ACE)، آنتاگونیست های گیرنده آنژیوتانسین II (Ang II) و درمان ترکیبی. با این حال، بهبود در درمان فشار خون سیستولیک ایزوله مطلوب است. چشم انداز آینده در درمان فشار خون بالا شامل داروهایی با عوارض جانبی کمتر و سازگاری بیشتر برای استفاده طولانی مدت است.

تاثیر گانودرما بر فشار خون

در مقالات قبلی در خصوص خواص گانودرما برای بیماری های قلبی عروقی به صورت مختصر صحبت شد. گانودرما کل سیستم قلبی عروقی را تقویت می کند و سبب تنظیم و کاهش کلسترول، فشار خون و تری گلیسیرید بالا می شود و از بیماری های قلب عروقی جلوگیری می کند.

با کمک قارچ های دارویی مثل گانودرما می توان به طور طبیعی فشار خون خود را کاهش داد. برای موفقیت آمیز بودن درمان، ابتدا مهم است که بدانید چه چیزی باعث فشار خون می شود. این تنها راه برای انتخاب هدفمند قارچ های دارویی است که بیشترین سود ممکن را برای قانون اساسی شما به ارمغان می آورد.

البته اولویت اصلی کاهش فشار خون در دراز مدت است. علاوه بر این که تاثیر گانودرما بر فشار خون مشهود است و این قارچ دارویی فشار خون را در دراز مدت کاهش می دهد، همچنین می تواند علائم فشار خون بالا مانند سردرد یا خستگی را نیز تسکین دهند. به این ترتیب کیفیت زندگی و بهره وری را در کوتاه مدت به دست می آورید. گانودرما همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های ثانویه جدی را نیز کاهش می‌دهند.

فشار خون بالا را می توان تنها با قارچ های دارویی مثل گانودرما کاهش داد. قارچ گانودرما در موارد خفیف و متوسط ارزش خود را ثابت کرده است. اما در موارد فشار خون شدید، معمولاً نمی توان از مصرف دارو اجتناب کرد و فقط به مصرف قارچ گانودرما اکتفا کرد. به زبان ساده تر در این مورد برای کنترل و درمان فشار خون با گانودرما نباید داروهای فشارخون قطع شود.

با این حال، مهم است همزمان با مصرف قارچ های دارویی سبک زندگی خود را اصلاح نمایید تا شاهد حداکثر تاثیر گانودرما بر فشار خون باشید.

گانودرما و فشارخون

کدام ترکیبات موجود در قارچ های دارویی فشار خون را کاهش می دهند؟

قارچ های دارویی حاوی ترکیبات متنوعی هستند که به طور طبیعی به کاهش فشار خون کمک می کنند.

  • برای مثال در روده مانند یک پری بیوتیک عمل می کنند. آنها باکتری های سالم روده را ترویج و از التهاب جلوگیری می کنند. روده سالم اساس بدن سالم است.
  • تری ترپن های موجود در بسیاری از قارچ های دارویی از جمله گانودرما اثر ضد التهابی دارند. آنها التهاب رگ های خونی را تسکین می دهند. در غیر این صورت ممکن است به مرور زمان دچار انقباض و حتی انسداد شوند. علاوه بر این، تری ترپن ها با مهار سنتز خود بدن از یک سو و جذب غذا از سوی دیگر، سطح کلسترول را کاهش می دهند.
  • بتا گلوکان ها: بتا گلوکان ها همچنین دارای اثرات ضد التهابی هستند. آنها باعث تولید اکسید نیتریک (NO) می شوند که به نوبه خود با تشکیل پلاک در صورت التهاب مقابله می کند. از تجمع پلاکت ها جلوگیری می کند و اثر آنتی اکسیدانی دارد.
  •  اکسید نیتریک اثر تنظیم کننده بر رگ های خونی دارد.
    تامین کافی پتاسیم، منیزیم و اسید فولیک نیز برای تنظیم ایده آل تون عروق ضروری است. این ریزمغذی ها به مقدار بسیار بالایی در قارچ های دارویی مثل گانودرما یافت می شوند و بنابراین به طور طبیعی به کاهش فشار خون بالا کمک می کنند. همین امر در مورد ارگوسترول نیز صدق می کند، که به عنوان پیش ساز ویتامین D2، اثرات ضد فشار خون نیز دارد.
  • آخرین ماده تشکیل دهنده این سری آدنوزین است. این ماده یکی از مهم ترین نوکلئوزیدهای بدن است، زیرا به عنوان جزئی از مواد مهمی مانند RNA، DNA (ژنوم) و ATP (انرژی) نقش ضروری ایفا می کند. هم به شکل خالص و هم به صورت آنالوگ در انواع قارچ گانودرما وجود دارد. اثر ضد ترومبوتیک و ضد آریتمی دارد و انتقال دهنده های عصبی فعال مانند دوپامین را مسدود می کند.
  • بنابراین گانودرما قلب و گردش خون را تثبیت می کند، فشار خون را کاهش می دهد و حتی جریان خون به رگ های قلب را بهبود می بخشد.

چرا فشار خون بالا خطرناک است؟

فشار خون بیش از حد به بدن آسیب می رساند. در درجه اول، رگ های خونی از شرایط غیر طبیعی فشار بالا رنج می برند. در نتیجه بافت بدن و اندام های مختلف تحت تأثیر قرار می گیرند.

فشار خون بالا همچنین می تواند یک علامت هشدار دهنده اولیه کلسیفیکاسیون عروقی باشد. در نتیجه آترواسکلروز، عروق می توانند به طور کامل مسدود شوند. در بدترین حالت، حمله قلبی زمانی رخ می دهد که عروق کرونر تحت تاثیر قرار می گیرند، یا سکته مغزی زمانی که رگ های خونی در مغز مسدود می شوند.
در مغز، فشار خون بالا می تواند باعث زوال عقل عروقی شود. در اینجا، کاهش جریان خون منجر به کمبود مواد مغذی و اکسیژن می شود. این به طور قابل توجهی بر کارایی مغز تأثیر می گذارد و منجر به تخریب ذهنی می شود.
کلیه ها نیز از تغییر شرایط فشار در رگ های خونی آسیب می بینند. یعنی ممکن است منجر به نارسایی کلیه شود.
یکی دیگر از علائم بسیار معمول فشار خون بالا آسیب به شبکیه است. در به اصطلاح رتینوپاتی فشار خون بالا، بینایی به شدت مختل می شود.

 

برای مشاوره و خرید گانودرما لوسیدوم با ما در ارتباط باشید.

کلیدواژه: درمان فشار خون بالا با گانودرما  – بررسی تاثیر گانودرما بر فشار خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *