مقدار و نحوه مصرف قارچ ها

بهترین شیوه مصرف گانودرما | مقدار مصرف گانودرما

مقدار و نحوه مصرف گانودرما

گانودرما یک قارچ قدرتمند برای سلامتی است. اما نکته قابل توجه این است که اگر گانودرما به شیوه صحیح آماده نشود، نمیتوان انتظار تاثیر دارویی داشت. پس لازمه بهره مند شدن از تمامی خواص، شیوه صحیح مصرف گانودرما است. چند اقدام احتیاطی مهم برای به حداکثر رساندن مزایای مصرف این مکمل طبیعی وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. در ادامه با نکات و شیوه مصرف گانودرما همراه ما باشید.

نکته اول: گانودرما دارو نیست

قبل از هر چیز لازم است تا به دو نکته مهم اشاره کنیم. گانودرما دارو نیست و یک مکمل طبیعی و بدون عوارض است. اما اگر قصد دارید از آن برای درمان یک بیماری استفاده کنید بهتر است مصرف آن زیر نظر پزشک باشد.

نکته دوم: کیفیت گانودرما

در بازار، گانودرما با همه قیمت ها و کیفیت ها پیدا می شود. وقتی در مورد قارچ گانودرما و خواص آن صحبت می کنیم توجه به کیفیت اهمیت زیادی دارد. قارچ ها توانایی جذب عناصر موجود در محیطی که در آن رشد می کنند را دارند. قارچ علاوه بر جذب عناصر مثبت، عناصر مضر را نیز جذب می کند.

 بنابراین ما قویاً مصرف محصولات باکیفیت، ارگانیک و عاری از آلودگی را توصیه می کنیم. هنگام خرید گانودرما مقدار ماده موثره بسیار حائز اهمیت است، تنها قیمت را فاکتور خرید خود در نظر نگیرید.

مقدار مصرف گانودرما

مقدار مجاز مصرف گانودرما

مقدار مجاز مصرف گانودرما

مصرف بیش از حد گانودرما، هیچ عوارض جدی ایجاد نمی کند. با این حال، دانستن دوز مجاز گانودرما برای به حداکثر رساندن فواید آن الزامی است. هنگام مصرف گانودرما دوز عینی وجود ندارد و مقدار مصرف بستگی به نیاز فرد دارد.

 اگر فرد از سلامت خوبی برخوردار باشد و بخواهد از گانودرما برای پیشگیری از بیماری ها مصرف کند، دوز مجاز مصرف گانودرما  تا 2 گرم در روز است. اگر فرد دارای مشکلات سلامتی باشد، حداقل دوز 2 گرم، حداکثر 9 گرم و دوره ها حداقل 3 ماهه خواهد بود. پس با هدف درمانی میتوانید مقدار مصرف گانودرما را از حداقل 2 گرم در روز به حداکثر 9 گرم افزایش دهید. تعیین دوز ایده آل به عهده پزشک شما خواهد بود.

دوز روزانه گانودرما

  • عموم افراد 2 گرم در روز
  • با اهداف درمانی حداقل دوز 2 گرم وحداکثر 9 گرم

افزایش خواص گانودرما

برای به حداکثر رساندن خواص گانودرما، توصیه می کنیم آن را همراه ویتامین C میل کنید. مصرف گانودرما همراه با ویتامین C به میزان قابل توجهی ظرفیت جذب آن را در بدن افزایش می دهد. گانودرما ترجیحاً با معده خالی با ترکیب حداقل یک قرص ویتامین C مصرف شود. برای افزایش ظرفیت جذب به جای قرص ویتامین C میتوانید از آب لیمو تازه همراه دمنوش گانودرما استفاده کنید.

بهترین راه برای مصرف گانودرما (نحوه مصرف گانودرما)

بهترین راه برای مصرف گانودرما دم نوش و جوشانده است. در طب سنتی شرقی، گانودرما اغلب در شب، قبل از خواب، به شکل چای تسکین دهنده مصرف می شود.

بهترین زمان مصرف گانودرما چه ساعتی است؟

به طور خلاصه، بهترین زمان برای مصرف گانودرما اوایل عصر، حوالی وقت شام است. از نظر ما بهترین ساعت برای مصرف گانودرما بین ساعت 5 تا 8 بعد از ظهر است. مصرف گانودرما در این بازه زمانی به ترکیبات موجود در قارچ فرصتی می دهد تا قبل از خواب و به موقع روی بدن شما تاثیر بگذارد. به این شکل شما آرامش را قبل از خواب احساس می کنید و چرخه خواب شما تنظیم می شود.

با این حال، اگر از گانودرما برای کمک به مقابله استرس استفاده می کنید، می توانید از گانودرما در صبحگاه یا چند ساعت قبل از نیاز به آن (مثلا قبل از قرار کاری یا قبل از سخنرانی) میل کنید.

نحوه دم کردن گانودرما

  1. حدود 6 فنجان آب را به جوش بیاورید.
  2. 2 گرم از گانودرما را به آن اضافه و حرارت را کم کنید.
  3. بگذارید حداقل 30 دقیقه و حداکثر تا 2 ساعت آرام بجوشد.
  4. می‌توانید در 10 دقیقه آخر زنجبیل، پوست پرتقال یا هر گباه معطر دیگری را برای طعم‌دار شدن اضافه کنید.
  5. دمنوش گانودرما را صاف کنید و لذت ببرید!

دمنوش گانودرما (بدون تفاله) را می توانید به مدت 1 هفته در یخچال نگهداری کنید.

نحوه دم کردن گانودرما

نحوه دم کردن گانودرما

چه مدت باید از گانودرما استفاده کنم؟

قبل از شروع مصرف قارچ گانودرما و سایر قارچ های دارویی، توجه داشته باشید که تاثیر قارچ ها تدریجی است و در طول دوره باید صبور باشید. در واقع، گانودرما حداقل باید یک دوره 3 ماه استفاده شود تا تاثیر خود را بر بدن بگذارد.

گانودرما عوارضی ندارد و مادام العمر میتوانید از آن استفاده کنید. ایده آل این است که گانودرما را برای 12 ماه متوالی مصرف کنید و سپس 3 ماه وقفه دهید و از نو شروع کنید. 

البته اگر واقعاً تمایلی به مصرف منظم آن ندارید، پیشنهاد میکنیم آن را حداقل برای 3 ماه متوالی در پر استرس ترین ماه های سالتان استفاده کنید تا از خواص آن بهره مند شد. برای مثال همیشه ما به افرادی که با شروع فصل بهار آلرژی را تجربه می کنند، توصیه می کنیم که سه ماه قبل از شروع آلرژی (دی ماه) مصرف گانودرما را آغاز کنند تا از خواص ضد آلرژی گانودرما لذت ببرند!

احساس و درک اولین تاثیر گانودرما به عوامل مختلفی بستگی دارد. عموما در ماه اول، قارچ ها ارگانیسم را تصفیه می کنند و اولین شرط مهم سلامتی را تعیین می کنند. در ماه دوم و سوم، دومین مرحله مهم اتفاق می افتد که در آن اندام های آسیب دیده ترمیم می شوند و بافت ها بازسازی می شوند. طبیعتا این زمان ها با توجه به سلامت فرد متفاوت است. اگر فرد از سلامتی عالی برخوردار باشد، ۲ تا ۳ هفته کافی است تا اولین فواید را احساس کند. در صورت وجود یک ارگانیسم عمیقا آسیب دیده، زمان بیشتری نیاز است.

تداخلات گانودرما با داروها

به صورت کلی مصرف همزمان گانودرما با داروها عوارض جانبی ندارد. در واقع، مصرف آن بسیار توصیه می شود، زیرا علاوه بر کاهش عوارض داروها، اثرات مفید آنها را افزایش می دهد. البته موارد استثنا هم دارد! از موارد استثنا مربوط به مصرف گانودرما با داروهای ضد انعقاد، ضد دیابت و فشار خون است. 

نظرات متناقضی در این مورد وجود دارد. برخی استدلال می کنند که بهتر است از مصرف گانودرما همزمان با داروهای ضد انعقاد خودداری شود. در مقابل برخی دیگر استدلال می کنند که گانودرما مکانیسم های انعقاد،فشارخون و قند خون را تغییر نمی دهد بلکه آنها را تسهیل می کند.

اما نظر ما این است که اگر از داروهای ضد انعقاد، ضد دیابت و فشار خون استفاده می کنید از مصرف گانودرما بدون مشورت با پزشکتان خودداری کنید.

منابع مفید:

https://cooking.nytimes.com/recipes/9690-reishi-tea

https://rritual.com/blogs/usage/best-reishi-mushroom-powder-tea-recipe

 استفاده از این مقاله فقط برای مقاصد غیرتجاری و با لینک به “ماشلند” بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *