بیماری HPV, خواص قارچ ها

درمان زگیل تناسلی با شیتاکه در 6 ماه ! – درمان HPV با شیتاکه

درمان زگیل تناسلی با شیتاکه

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) شایع ترین بیماری عفونی مقاربتی است. تا به امروز، این ویروس که عامل اصلی زگیل تناسلی است غیرقابل درمان در نظر گرفته می شود. اما اکنون محققان دریافته اند که یک قارچ می تواند آن را درمان کند. ماشلند حقایق را برای شما بیان میکند.

درمان زگیل تناسلی با شیتاکه

خواص قارچ شیتاکه بی نظیر است و طی هزاران سال به عنوان محصولات دارویی در آسیا مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه این قارچ تأثیر شگفت انگیزی در برابر ویروس ظاهراً غیرقابل درمان HPV نشان داده است.

در پایان مطالعه ای که اخیرا دانشگاه تگزاس انجام شده، حدود 50 درصد از شرکت کنندگان پس از پایان مطالعه، HPV منفی شدند (یعنی آنها درمان شده بودند) و 30 درصد دیگر بهبودهایی در ارزش خون خود نشان دادند.

 قارچ شیتاکه چطور باعث درمان زگیل تناسلی می شود؟

تمرکز اصلی قارچ شیتاکه برای درمان زگیل تناسلی و حذف HPV از بدن، تقویت سیستم ایمنی است.

  • قارچ شیتاکه می تواند مقدار لنفوسیت های T و لنفوسیت های B را افزایش دهد.
    سلول های B آنتی بادی تولید می کنند و سلول های T مهمانان ناخواسته را کشف می کنند. هر دو با هم کار می کنند تا به پاتوژن ها پایان دهند.
  • قارچ شیتاکه می تواند فعالیت ماکروفاژها را تحریک کند.
    ماکروفاژها بیشتر به عنوان فاگوسیت شناخته می شوند. آنها سهم مهمی در از بین بردن باکتری ها، ویروس ها یا سموم دارند.
  • قارچ شیتاکه می تواند سلول های کشنده طبیعی را چابک تر کند.
    سلول های کشنده طبیعی، به اصطلاح سلول های NK، ابزار ارزشمندی در سیستم ایمنی بدن شما هستند. آنها هستند که سلول های فرسوده مانند سلول های سرطانی را می شناسند و می کشند.
  • قارچ شیتاکه می تواند از تولید مواد پیام رسان پشتیبانی کند.
    برای اینکه بازیگران سیستم ایمنی بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، به مواد پیام رسان نیاز است. پیام رسان های شیمیایی مورد استفاده توسط سیستم ایمنی بدن سیتوکین نامیده می شوند. مطالعات نشان داده اند که AHCC قارچ شیتاکه ظاهرا می تواند در تولید مواد پیام رسان خاص کمک کند.
AHCC قارچ شیتاکه

 AHCC قارچ شیتاکه

محققان اثر قارچ شیتاکه بر HPV را  این گونه توضیح می دهند که هگزوز فعال (AHCC) شیتاکه، تعداد و فعالیت لنفوسیت ها (سلول های کشنده) را افزایش می دهد. همین امر در مورد تشکیل سلول های جدید به اصطلاح دندریتیک (نوعی سلول که مسئول تولید آنتی ژن است) و سیتوکین ها (پروتئین هایی که دشمنان بدن مانند ویروس ها را شناسایی می کنند) نیز صدق می کند.

این ماده همچنین می تواند باعث بازسازی سلول های کشنده طبیعی (NK)، ماکروفاژها (سلول های پاک کننده) نیز شود. این ارتقاء سیستم دفاعی بدن توسط قارچ شیتاکه هم با عفونت HPV مبارزه می کند و هم از رشد تومور جلوگیری می کند. هگزوز فعال (AHCC) ترکیب خاصی از پلی ساکاریدها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی است. این ترکیب منحصر به فرد است و در هیچ جای دیگری جز در قارچ شیتاکه یافت نمی شود.

هزینه درمان HPV با شیتاکه

درمان HPV با شیتاکه می تواند مورد توجه افرادی باشد که به انواع 16 و 18 HPV پرخطر مبتلا شده اند. هزینه درمان شش ماهه با شیتاکه حدود 1.500 تا 1.600 تومان خواهد بود. برای خرید شیتاکه میتوانید با ما در ارتباط باشید.

شیتاکه برای درمان HPV چگونه باید استفاده شود؟

معمولاً 6 ماه مصرف مکمل کافی است. با این حال، در برخی افراد، این دوره ممکن است تا 12 ماه افزایش یابد. ضروری است که شیتاکه هر روز به طور منظم مصرف شود. در غیر این صورت، ویروس بازگشت خواهد کرد.

HPV باید درمان شود؟

سویه های متعددی از ویروس در ویروس HPV شناسایی شده است. با این حال، تنها سویه‌های HPV 16، 18، 31 و 33 جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند. عفونت با یکی از این چهار سویه HPV در حدود 99 درصد موارد سرطان دهانه رحم شناسایی شده است. همین امر در مورد سایر اشکال سرطان تناسلی مانند سرطان واژن، سرطان آلت تناسلی یا سرطان مقعد نیز صدق می کند.

مطالعه بیشتر:

www.mskcc.org

www.praxisvita.de

یک نظر در “درمان زگیل تناسلی با شیتاکه در 6 ماه ! – درمان HPV با شیتاکه

  1. علی اصغر مونسان گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *