خواص قارچ ها

گانودرما برای آلرژی | گانودرما برای حساسیت های فصلی

درمان آلرژی با گانودرما

قارچ گانودرما یکی از مهمترین راه حل های طبیعی و موثر برای درمان آلرژی است. آلرژی یا حساسیت میتواند عوامل متنوعی داشته باشد. مواردی مانند آلرژی غذایی، گرده، چمن و حیوانات میتوانند علت آلرژی باشند. برای مهار و جلوگیری آلرژی های فصلی، مانند آلرژی به گرده ها در فصل بهار فقط کافی است گانودرما حداقل 1 ماه قبل از فصل، استفاده شود.

آلرژی چیست؟

آلرژی پاسخ سیستم ایمنی به یک ماده خارجی است. این مواد خارجی آلرژن نامیده می شوند و معمولا برای بدن شما مضر نیستتند. همانطور که گفته شد آلرژن ها می توانند شامل غذاهای خاص، گرده گل یا شوره حیوانات خانگی باشند. وظیفه سیستم ایمنی بدن شما این است که با مبارزه با پاتوژن ها شما را سالم نگه دارد.

علائم آلرژی 

علائم آلرژی میتواند در سینوس‌ها و مجاری بینی، پوست و دستگاه گوارش شما نمود پیدا کند. واکنش های آلرژیک می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. برخی علائم متداول آلرژی شامل: 

  • عطسه 
  • خارش بینی، چشم ها یا سقف دهان
  • آبریزش، گرفتگی بینی
  • چشم قرمز یا متورم (التهاب ملتحمه)

آلرژی غذایی می تواند سبب:

  • سوزن سوزن شدن در دهان
  • تورم لب ها، زبان، صورت یا گلو
  • آنافیلاکسی 

آنافیلاکسی 

برخی از انواع آلرژی ها، از جمله آلرژی به غذاها و نیش حشرات، می توانند باعث واکنش شدیدی به نام آنافیلاکسی شوند. آنافیلاکسی می تواند باعث شوک شود و بسیار تهدید کننده باشد. از دست دادن هوشیاری، افت فشار خون، تنگی نفس شدید، سبکی سر، تهوع و استفراغ، نبض تند و ضعیف و بثورات پوستی از علائم و نشانه های آنافیلاکسی هستند.

گانودرما برای آلرژی

گانودرما برای آلرژی و حساسیت فصلی

چرا قارچ گانودرما برای آلرژی مفید است؟

1- تعدیل کننده ایمنی است: در میان خواص فراوان گانودرما لوسیدوم، چیزی که شاید بیشتر از همه گانودرما را شاخص می کند و آن را از سایر قارچ های دارویی متمایز می کند، اثر تعدیل کننده سیستم ایمنی آن است. این بدان معنی است که مصرف قارچ گانودرما به تعادل صحیح سیستم ایمنی کمک می کند. سیستم دفاعی را در هنگام ضعف آن فعال می کند (تحریک تکثیر سلول های ایمنی بدن) و کاهش تحریک بیش از حد ایمنی در بیماری های خود ایمنی، آسم و آلرژیک.

در مورد آلرژی، گانودرما با جلوگیری از تولید آنتی بادی های پاتولوژیک (ضد گرده، ضد گرد و غبار، ضد کنه و غیره) بر روی سیستم ایمنی اثر می گذارد. در واقع، با مصرف منظم این قارچ، ایمونوگلوبولین های IgE به طور کلی در عرض 2-3 ماه به حالت عادی باز می گردند. به همین دلیل توصیه میکنیم  1-2 ماه قبل از شروع علائم آلرژی فصلی، مصرف گانودرما برای مهار آلرژی شروع شود.

آلرژی - حساسیت فصلی

2-خاصیت آنتی هیستامینی دارد
گانودرما به دلیل داشتن آنتی هیستامین قوی در درمان آسم و آلرژی بسیار موثر است.

همانطور که در سال 1988 توسط فارماکولوژیست ژاپنی تاساکا، در آزمایشگاه های فارماکولوژی دانشگاه اوکایاما نشان داده شد، گانودرما حاوی 4 آنتی هیستامین فعال (اسیدهای گانودریک C و D، سیکلوکتو سولفید و اسید اولئیک) است. این مواد از آزاد شدن هیستامین جلوگیری می کنند. هیستامین ماده ای است که پس از واکنش آلرژیک آزاد می شود و عامل مستقیم علائم التهابی است.

3- ضد التهاب است
گانودرما لوسیدوم همچنین دارای خواص ضد التهابی قوی است. این ویژگی به درمان آلرژی با گانودرما کمک می کند.

شیوه مصرف گانودرما برای آلرژی به چه شکل است؟

برای درمان آلرژی با قارچ گانودرما می توان آن را به تنهایی یا همراه با سایر قارچ های دارویی با عملکرد مشابه مصرف کرد. دکتر والتر آردیگو ، متخصص قارچ درمانی، در کتاب “4 قدرت گانودرما و قارچ درمانی”، سه قارچ گانودرما، آگاریکوس و شیتاکه را توصیه می کند. این سه قارچ به طور تصاعدی عملکرد ضد آنتی ویروس، اثر ضد التهابی، آنتی هیستامینی و تعدیل کننده ایمنی را افزایش می دهند.

دکتر آردیگو بیان می‌کند که با مصرف روزانه این قارچ‌ها در عرض 3 ماه، مقادیر مربوط به آلرژی و التهاب به حالت عادی برمی‌گردد. در آلرژی های طولانی مدت (10 سال یا بیشتر) زمان کمی طولانی می شود و رفع کامل علائم ممکن است تا 5 ماه طول بکشد.

در مورد آلرژی های فصلی، مانند آلرژی به گرده ها و علف ها، برای یک اقدام پیشگیرانه موثر، قارچ گانودرما باید حداقل یک ماه قبل از دوره ای که در آن مواد آلرژی زا آزاد می شود، مصرف شود. مثلا اگر با شروع فصل بهار آلرژی شما آغاز می شود بهتر است از اواخر بهمن ماه مصرف گانودرما برای حساسیت فصلی (پیشگیری) استفاده شود.

منابع :

کتاب 4 قدرت گانودرما و قارچ درمانی نوشته دکتر آردیگو

4 poteri del Reishi e della micoterapia

www.mayoclinic.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *